Kaakgewricht

Wanneer het kauwsysteem ontregeld raakt!

TSCAN: met de TScan kunnen wij uw kauwfunctie analyseren en met de DTR methode gericht verbeteren.
In veel gevallen lost dit klachten op!

Veel patiënten komen met orthopedische klachten bij ons. Ze vragen bijvoorbeeld: „Ik heb nekpijn. Heeft dat te maken met mijn beet?“

Ja, inderdaad. Zulke klachten kunnen met een ‘verkeerde beet’ te maken hebben. En niet alleen nekpijn: ook hoofdpijn, pijn in de rug, andere klachten in spieren en gewrichten, duizeligheid en oorsuizen, kunnen met een verkeerde beet samenhangen. Hoe is dat mogelijk?

Het kauwsysteem dient niet alleen voor het kauwen. Het is ook een orgaan voor de natuurlijke stressverwerking: ‘s nachts, wanneer u droomt (maar ook overdag, wanneer U stress ervaart), knarst of klemt U, om de dagelijkse belevenissen te verwerken. Dat is normaal. Overigens ontstaan bij het knarsen en klemmen buitengewoon hoge krachten: tot 200 kilo is gemeten. Zulke hoge krachten komen in ons leven verder niet voor. En wanneer de beet niet klopt, werken deze krachten bijzonder belastend op de wervelkolom en mogelijkerwijs op het hele bewegingsapparaat. Het goede nieuws: met eenvoudige middelen kan de orthodontist die enorme krachten doen verminderen …

Spreekt U mij erop aan, wanneer U aan

•         Hoofd en aangezichtspijn,

•         Migraine,

•         Nek-, schouder- of armpijn,

•         Rug, bekken-  of beenpijn,

•         Duizeligheid of oorsuizen   lijdt!

Wij kunnen met eenvoudige middelen  bepalen, of  Uw klachten met Uw beet samenhangen